Technika decoupage
Decoupage to technika zdobnicza polegająca na przyklejaniu na odpowiednio spreparowaną powierzchnię: drewno, metal, szkło, tkanina, plastik, ceramika wzoru wyciętego z papieru lub serwetki papierowej.
W sobotę 22 listopada 2014r. dzieci z naszej szkoły miały możliwość zapoznać się z techniką decoupage. Tematem zajęć były świąteczne ozdoby na wigilijny stół. Na początku uczestnicy wykonali świecznik tę metodą. Przyklejenie cieniuteńkiej serwetki i to tylko jednej warstwy nie było łatwe! Jak nałożymy za mało kleju - podrze się, jak nałożymy za dużo kleju - też się podrze. Trzeba znaleźć złoty środek i cierpliwość. To dopiero było wyzwanie. Natomiast, kiedy przedmioty schły i oczekiwały na położenie kolejnych warstw, dzieci wykonywały przestrzenne choinki, które każdy zdobił według swojego uznania.
Świąteczne dekoracje
W sklepach pojawiły się styropianowe bombki. Zastanawiamy się, co z tego można zrobić. Przecież na choince nie będą się pięknie prezentować. Ale tak naprawdę styropianowa bombka jest zachętą na kreatywne myślenie i ciekawe ozdobienie. Sposobów i pomysłów jest wiele.
Dnia 8 listopada 2014r. uczniowie klas I-VI uczestniczyli w zajęciach pt. ŚWIĄTECZNA BOMBKA. Młodsze dzieci ozdabiały styropianowe kule krepiną, cekinami, piórkami itp. Natomiast starsze precyzyjnie przyczepiały kolorowe wstążki tworząc na bombce przepiękne wzory.
Myślę, że wykonane przez dzieci bombki będą zdobić tegoroczne choinki oraz cieszyć oczy domowników.
Świat klocków Lego
„Zabawa jest najlepszą szkołą życia dla dziecka”.
Antoni Kępiński
Dnia 25 października br. dzieci uczestniczyły w zajęciach o tematyce „Świat klocków Lego”. Podczas dwóch godzin, każdy mógł przeobrazić się w architekta najciekawszej budowli. Uczestnicy zaprosili do wspólnej zabawy nawet całe rodziny. Każdy mógł przypomnieć swoje dzieciństwo, kiedy siedział na podłodze, sortował klocki i konstruował z nich przeróżne budowle.
Dziewczynki budowały gospodarstwa domowe, natomiast chłopcy statek piratów, posterunek policji, samoloty, roboty itp. Wszystkie budowle składały się z małych elementów i odpowiednio poukładane dawały się dowolnie rozłożyć i złożyć.
Okazuje się, bowiem że nawet układanie klocków może być formą spontanicznej zabawy, która wyzwala w dziecku ogromną kreatywność.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plastikowy zawrót głowy
W sobotę 18 października br. dzieci uczestniczyły w dwugodzinnych warsztatach „Świat pasji”. Tematem spotkania był „Plastikowy zawrót głowy”. Każdy przyniósł ze sobą swój zestaw – prostokątny warsztat tkacki do robienia różnych rzeczy z gumek. Dzieci dzieliły się z innymi swoją wiedzą oraz zdobywały nowe umiejętności. Angażowały się w robienie bransoletek, pierścionków, a nawet piórników i innej biżuterii z kolorowych gumek.
Tęczowe bransoletki dowolnie komponowano w wybranych przez siebie motywach i kolorach. Wykonywane cuda na warsztatach to zdecydowanie coś więcej, niż tylko modna biżuteria dla dzieci. To nieustannie angażowanie umysłu dziecka do twórczej pracy - pobudza wyobraźnię, zachęca do kreatywnego działania i samodzielnego tworzenia nowych wzorów, rozwija zdolności manualne, uczy cierpliwości oraz precyzji, pozwala dziecku cieszyć się z samodzielnie dokonanych osiągnięć. Najmłodszy uczestnik miał 5,5 lat.
Za tydzień spotykamy się na zajęciach pt. „Świat klocków Lego”. Zapraszamy.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warsztaty muzyczne
W sobotę 27 września 2014 roku uczniowie Szkoły Podstawowej nr 7 w Ostrowie Wielkopolskim przy współudziale parafii p.w. Ducha Świętego uczestniczyli w kolejnym już warsztacie prowadzonym przez Zespól Mocni w Duchu. Tym razem pod hasłem: Jedyną radość daje On! W tegorocznych warsztatach udział wzięło 700 osób. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy tematyczne: taniec, wokal oraz instrumenty smyczkowe, perkusyjne i gitara. Dzieci i młodzież dokonywała wyboru odpowiedniej grupy, ale w przypadku instrumentów wymagana była płynność w zmianach funkcji, także barowych.
W ciągu dnia odbyły się cztery sesje warsztatowe. Natomiast w południe odprawiona została Msza św., po której podano obiad. Całość zakończyła prezentacja efektów pracy.
Zwieńczeniem całego dnia był w drodze powrotnej pobyt w kinie i McDonalds.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Świat pasji
Celem ogólnym innowacji jest ukazanie sposobów spędzania wolnego czasu.
Formuła zajęć pozalekcyjnych jest odpowiedzią na oczekiwania rodziców i uczniów, ma zaspokoić aspiracje uczniów zdolnych, wyrównać szanse uczniów słabych. Na zajęciach wykorzystywane będzie szeroki wachlarz metod i form pracy. Zajęcia w godzinach dopołudniowych w wolnym dniu od zajęć dydaktycznych wpłyną korzystnie na ich samopoczucia i wykonanie pracy. Ponadto uczniowie nie będą się bali wyzwań w konkurach na terenie szkoły i poza nią.
Nowatorski charakter innowacji polega na rozwijaniu kreatywności i integracji wśród dzieci poprzez poszerzanie wiedzy i zainteresowań manualnych, a przede wszystkim wzmocnienie poczucia własnej wartości. Efektem końcowym wykonywanych zadań jest pozytywny wpływ uczestników na wielu poziomach dydaktyczno – wychowawczych, w tym wzrost postępów w nauce uczniów, rozwój ich zainteresowań, udział w konkursach.